En söndag med risotto och sju samurajer

2019-03-23 09:44:33
Filmer Min Dag
 
A Sunday with risotto and seven samurai
 
 
 
En söndag i början av mars. Solen lyser högre på himlen nu än i början av året. Sol på baksidan. Sol i rummet när jag vaknar. Ett litet, men åh så viktigt vårtecken.
 
---
 
A Sunday in the beginning of March. The sun is shining higher up in the sky now. Sun in the backyard. Sun in the room when I wake up. A small, but an oh so important harbringer of spring.
 
 
Mamma skickade snaps från min brors trädgård. Krokusar!
 
---
 
My mum send me snaps from my brother's garden. Crocuses!
 
 
Ut på stan. Solsken i blick. Försökte fynda något på bokrean men fann inget.
 
---
 
Walked down the sunny streets. Tried to make a bargain at the book sales but no.
 
 
Lagade risotto. Med saffran, soltorkade tomater och parmesan. Mmm.
 
---
 
Cooked risotto. With saffron, sundried tomatoes and parmesan. Mmm.
 
 
Ägnade resten av söndagskvällen åt att se den 3,5 timmar långa filmen De sju samurajerna.
 
---
 
Spent the rest of the Sunday evening by watching the 3,5 hours long film Seven samurai.
 
 
Om en liten japansk by som varje år blir attackerade av banditer, men som nu tröttnat och anställer sju samurajer för att försvara sig. Från 1954 och var den mest påkostade japanska filmen vid den tiden. Sevärd!
 
---
 
About a small Japanese village that gets attacked by bandits ever year, but is now getting tired and employs seven samurai to defend themselves. From 1954 and was the most expensive Japanses film at that time. Worth seeing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0