TV-serier jag såg i februari och ett spel med bortglömda ting

2019-03-02 08:22:00
Spel TV/Podcast
 
TV-series I watched in February and a game with forgotlings
 
 
 
Det är redan mars, mina vänner! Vaknade till soluppgången idag vid klockan 7, och eftersom jag är en morgonperson tycker jag det är underbart. Får för mig att jag hinner göra mer under dagen när jag går upp tidigt. Men så. Februari har passerat och jag har fortfarande inte hittat någon serie jag blivit besatt av, men här är två som jag i vart fall försökte se. Och ett spel jag spelar just nu (som inte är Sims, helt otroligt!).
 
---
 
My friends, it's already March! Woke up to the sunrise at 7 am, and since I'm a morning person I think it's wonderful. I imagine that waking up earlier gives me more time to do more things during the day. Well. February has passed and I have still not got obsessed by some series, however, here are two ones that I tried to watch. And a game that I'm playing right now (that's not Sims, quite incredible right?).
 
 
Bandet och jag (SVTplay)
Erik, Lotta, Kakan, och Olof startar ett band under 70-talet och som de kallar LEKO. Bandets utveckling följer passande nog Sveriges samhällshistoria. Från det kollektiva 70-talet till den individualiserade nutiden.
 
 
Bandet vinner Melodifestivalen och tar sig ut på världsturnéer, från att ha börjat spela in i en liten hemsnickrad studio. Och emellan dramatiken får vi fakta presenterade av olika experter och forskare. Kort sagt, ett nytt historieprogram av Erik och Lotta.
 
 
Jag lyckades ta mig igenom alla 4 avsnitten. Vilket i min nuvarande sinnesstämning får ge ett relativt gott betyg.
 
 
Motorcykelkriget (SVTplay)
Två arbetslösa gossar får idén att de ska starta en motorcykelklubb och börjar sökandet efter en lokal, medlemmar, och aktiviteter att utföra. Vi får också följa stadens polis och möta den redan etablerade MC-klubben på orten. En komediserie av Carl Stanley, med bl.a. Marcus Berggren, Henrik Nyblom, och Magnus Betnér. Har sett kanske tre avsnitt och verkar ha stannat där. Lite småroligt, men inte mycket mer än så.
 
 
Forgotton Anne
Nu till spelet! Vi får följa Anne som lever med andra bortglömda saker (forgotlings) i världen Forgotten Lands. I spelets början har rebellerna förstört tågbanan och är på väg att förstöra bron som ska ta Anne och alla forgottlings tillbaka till The Ether (den riktiga, mänskliga världen). Jakten på rebellerna börjar. Men så långt jag har kommit i spelet är inte allt som det verkar och snart vet jag inte längre vem jag bör lita på.
 
 
Vi får möta olika karaktärer längs med vägen. För att komma vidare behöver små eller stora problem lösas. Allt från att omderigera olika flöden, till att hitta vägen ut. Hittills tycker jag det är kul och spännande. Vill veta hur det hela ska sluta, och jag gillar den grafiska stilen. Höga poäng, so far!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0