Vecka 12

2019-03-20 07:43:00
Veckorapport
 
Week 12
 
 
 
Idag har jag själv bestämt att ha en ledig dag. Tittar på Morgonstudion vilket jag inte har kunnat sedan sportlovet. Hoppas att jag tar tag i att städa, tvätta, ser på film, och tar tag i saker. Kan hända att jag lägger tid på att spela Sid Meier's Civilisation V. Det är det senaste spelet jag införskaffat och jag erövrar världskartor och sluter fred med andra nationer.
 
---
 
Today, I've decided to take the day off. Watch the morning news which I haven't had time for since the spring break. Hope that I will use this day to clean, do the laundry, and watch films. But time will tell if I instead will play Sid Meier's Civilisation V. It's the latest game I've bouht and I conquer world maps and make peace with other nations.
 
 
Jag mådde skumt i slutet av förra veckan och i helgen. Trodde att det var en förkylning på gång, hade umgåtts med barn som nös rätt ut i luften, men den bröt aldrig ut trots att jag tog det lugnt i helgen. Tog en promenad på söndagen och fick huvudvärk och tänkte att det måste vara något i luften som gjorde att jag mådde konstigt. Något som pollen. Så knaprar allergitabletter nu och känner mig okej.
---
 
I felt weird in the end of last week and in the week-end. Thought I had a cold coming up, I had been with kids that sneezed right in the air, but it never broke out even if I just chilled this week-end. Took a walk on Sunday and got a headache and though it have to be something in the air that made me feel like that. Something as pollen. So now I'm taking allergy pills and feeling better.
 
 
I ungefär två veckor har jag varit i en förskoleklass och på fritids. Igår var sista dagen på ett tag tror jag. Också därför jag beslöt mig för att ta ledigt idag. Behöver det. Men igår hade vi utepass och letade kottar och lika stora stenar i skogen. Såhär härligt ↑. Det är sådana dagar, och när jag får förklara fenomen och kommentarer som får mig att skratta, som jag förstår att lärare har ett av de bästa jobben ändå.
 
---
 
For about two weeks I've been in a pre-school class. Yesterday it was the last day for a while I think. Also therefore I decided to take this day off. I need it. But yesterday, we were out in the woods and looked for pine cones and stones in the same sizes. This nice ↑. It's those days, and when I may explain phenomenon and comments that make me laugh, that I understand that teachers have one of the best jobs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0