Vecka 22

2019-05-29 09:17:00
Veckorapport
 
Week 22
 
 
 
Denna vecka har jag tagit ledigt från vikarierandet. Nästa vecka börjar jag jobba på mitt nya jobb och vill ha lite tid att få samla ny energi tills dess. Jag är väldigt pepp och nyfiken! Ska bli spännande att gå in i den här nya delen av mitt liv. Men tills dess har jag alltså tagit ledigt. Har hittills tillbringat dagarna med att sova, försöka få i mig mat, och samlat energi till att åka och skriva på ett nytt hyreskontrakt (yes, jag ska även flytta snart - händer mycket nu!). Är nämligen lite rosslig i halsen och får emellanåt tryckande huvudvärk som gör att jag inte orkar göra någonting. Tror det är någon slags förkylning som inte bryter ut ordentligt.
 
---
 
I've taken this week off from substituting teachers. Next week I'll start working at my new job and want some time to gather new energy. Am very stoked and curious! Will be exciting to enter this new part of my life. But until then I'm off. So far, I've spent the days sleeping, trying to eat, and gathering energy to go and sign a new lease (yes, I will also move soon - a lot of things going on now!). I'm sick this week, having ache in my throat and a headache, and I don't have energy to do things. Think it's some kind of cold that doesn't break out.
 
 
I helgen gick jag på en sittning med bØf med tema Biltema. Åt korv, och dansade & skreksjöng trots ont i halsen. Tappade rösten några gånger och fick gå över till att mima till låtarna istället. Hade väldigt kul hursomhelst! Dagen efter firade vi mors dag hemma hos min faster som hade dukat upp en stor dessertbuffé. Var mätt för resten av dagen sedan.
 
---
 
Last weekend, I attended a dinner party with bØf and the theme Biltema. Ate sausages, and danced & sang even if my throat ached. Lost my voice couple of time and had to lip-sync instead. However, had a great time! We celebrated mother's day at my aunt's place the day after. She served a grand dessert buffet. Was then stuffed for the rest of the day.
 
 
Resten av veckan tänker jag mest ta det lugnt så att jag blir av med det här viruset som härjar i kroppen. Se på tv-serier och film. Dricka nyponsoppa med glass. Läsa ut böcker. Så får det bli, så är jag förhoppningsvis frisk igen till slutet av veckan. Hoppas ni får en förträfflig vecka!
 
---
 
For the rest of the week, I'm planning to take it easy so I can get rid off the virus in my body. Watch tv-series and films. Drink rosehip soup with ice cream. Finish books. So be it, then I'm hopefully well again until the end of the week. Hope your week will be splendid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0