Vecka 47

2019-11-20 21:40:00
Veckorapport
 
Week 47
 
 
 
Det ÄR så grått och mörkt. Är nästan det enda jag tänker på just nu. Som att jag inte har sett solen på flera veckor. Så det känns. En vän poängterade att jag verkar väldigt väderberoende i mitt humör. Att jag behöver solsken för att få energi. Må detta molntäcke bytas ut snart! Hursomhelst. Denna vecka har jag faktiskt inte rest. Ska bara en sväng till Oslo imorgon, men åker hem på eftermiddagen igen. Har passat på att umgås med vänner och fått så mycket energi av det att jag har haft svårt att somna på kvällarna. Vaknar med någon timmes för lite sömn. Tar en minitupplur när jag kommer hem för att inte bli alltför påverkad av brist på sömn. November alltså. Snart är det december. Är väldigt taggad på glögg, julkalender, pepparkakor, knäck, och saffran. Har redan tjuvstartat med glögg och saffranskaka. Behöver det i år. Det var alles för nu. Hoppas ni får en fortsatt fin vecka!
 
---
 
It IS so grey and dark. It's almost the only thing that occupies my mind now. Like I haven't seen the sun for weeks. What it feels like. A friend mentioned that it seems like my mood is dependent on the weather. That I need sunshine to get energy. Let this cloud cover soon pass away! However. This week, I have not traveled actually. Will just pop by Oslo tomorrow, but go back home in the afternoon. Have spent my spare time with friends and got so much energy from it that I have a hard time falling asleep in the evenings. Wake up with one hour less sleep. Take a small nap when I come home to not be too affected by the lack of sleep. So, November. Soon it's December. Am pumped for glögg, Advent calender, gingerbreads, knäck, and saffron. Have already jump-started with glögg and saffron cake. Needed that this year. That was all for now. Hope that you will have a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0