Vecka 46. Julkalender, mående, och döda växter

2022-11-17 13:41:08
Veckorapport
 
Week 46. Advent calender, well-being, and dead plants
 
 
 
Vårt hushålls julkalender för det här året har anlänt! Min sambo beställde den häromdagen och den kom bara någon dag senare. Förra året hade vi en med olika lakritsbitar (och som vi betygsattte varje dag) från Lakrids by Bülow, och i år blir det en med små gåtor att lösa varje dag. Är oerhört taggad och förväntar mig hög mysnivå - ser framför mig att sitta och läsa kluringar i dovt ljus och med decembermörker utanför fönster. Kanske att jag köper även en kalender med choklad att käka samtidigt ...
 
 
Har, som jag tidigare nämnt, bävat lite inför november eftersom jag brukar må som sämst då. Förvånade mig häromveckan med att komma på att jag faktiskt inte mår så piss som jag var inställd på. Kanske är jag på en okej plats i livet just nu, och har kunnat varva ner och ha låga förväntningar vad gäller dagliga prestationer. Har även fått in regelbundenhet i simning och yoga, utan att det överhuvudtaget är prestationsbaserat utan jag gör vad och hur mycket jag orkar från dag till dag. Känns peppigt! Speciellt idag när det var soligt och jag fick nästan ont i ögonen av att behöva kisa med ögonen på promenaden.
 
 
Håller ju på att packa och fixa inför flytten. Har till slut tagit tag i att slänga alla döda växter och kunna packa ner krukorna. Ser så oerhört mycket fram emot att få flytta - förtränger det tråkiga med det som att bära lådor och möbler, packa upp och stressen av att bo bland flyttlådor. Ser bara det positiva och förlitar mig på att det här blir toppenbra. Fler kvadratmeter, varsina rum, inreda tillsammans. Några veckor kvar bara.
   Tills dess, eller snarare den här helgen, ska vi på friendsgiving-middag, samt käka brunch i min kusins nyrenoverade hus. Ser fram emot detta. I måndags körde vi Escape room med Niklas och Lisa (30-årspresent från oss), och vårt lag är andra bäst någonsin på den banan. ✌ Hoppas ni får en toppenfin vecka! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0