Vecka 48. Adventsmys och tillfrisknande

2022-11-28 11:12:00
Veckorapport
 
Week 48. Advent coziness and recovering
 
 
 
Glad första advent i efterskott! Fixade till lite adventmys igår bland flyttlådor och snörvel (samt premiärspelade julspellistan hela dagen tills Anton blev tokig, heh). Vi blev sjuka i tisdags förra veckan och förblev så resten av veckan. Fick hjälp att handla det nödvändigaste (toapapper och choklad) av Antons syster. Tänker att förkylningsviruset måste varit det som gjorde att jag hade så hög puls under måndagen, och att det var lika bra att det inte var något inplanerat. Nu känner vi oss bättre. Ska bli skönt att kunna ta en lunchpromenad sedan - höll på att bli smått galen av att inte ha ork att röra på mig. Är för övrigt den här saffranskakan som jag bakar varje december på bilden - blir typ alltid lyckad och är enkel att göra.
 
"Vår första advent som sambor", sa han och smekte min kind.
 
 
Bild från förra veckan, nu är det barmark och grått igen. Även denna vecka händer det inte så mycket. Hoppas kunna simma, packa flyttlådor, och gå på second-hand-jakt efter sänglampor att ha på väggen (tycker alla som finns att köpa verkar så tråkiga, men kom gärna med tips!) om jag inte vinner en budgivning i veckan. Nästa vecka händer det desto mera - framförallt tillträde till lägenheten (iiiih) och flytta - så det kan vara gött med en lugnare vecka innan. Och så är jag taggad på december med julkalender och annat julmys. Tjolahopp tjolahej, det är alles för nu. Ha en underbar vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0