Hungerspelen

2012-05-22 19:36:00
Böcker

Och så har även jag till slut läst "Hungerspelen". Mest för att Wille i onsdags kom med idén om att gå och se den på bio på söndagen. Därför köpte jag pocketformatet i torsdags och läste ut den i fredags. Även fast jag inte hade haft en så kallad deadline hade chansen ändå varit stor att jag hade läst ut den på samma tid för det är himla svårt att lägga ifrån sig den! Handlingen flyter fram så himla bra och de flesta kapitel slutar med en liten cliffhanger.

Boken var ju klart bättre än filmen som ändå var okej. Så klart hade en del saker blivit ändrat och vissa delar som de tagit bort eller ändrat saknade jag. Presidenten framställtes mycket grymmare i filmen, i boken kändes han en aning neutral eller till och med lite godhjärtad. Men jag antar att de bygger upp hans karaktär redan nu inför de tre andra kommande filmerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0