Det luktar saft och nybakade bullar

2010-08-04 20:13:46
Min Dag
Hej på er igen!
Nu är jag hemma hos mig ute på landet och väntar på att vi ska ha kvällsfika (mormor hade fixat något gott, men hon visste inte att jag skulle komma så jag får väl se vad jag får). Och på att pappa ska prata klart i telefonen någon gång så jag kan ringa Patrik...


Mami är i köket och kokar saft. Svart vinbärssaft (hon var noga med att poängtera att det var saft och inte sylt).
Och det luktar saftkokeri över hela huset!


Och när jag kom hem luktade det bullar, och det visade sig att mami hade bakat det idag. Men inte till mig, buhu. Jag hade fått nybakat bröd istället och det är väl inte så tokigt det heller egentligen.

Åh, det är så himla typiskt! Jag glömde biljetterna till morgondagens allsång hemma hos Patrik! Så jag och mami får väl åka och hämta dem efter jobbet imorgon fastän vi egentligen har himlans bråttom för vi ska vara hos farmor och farfar imorgon vid halv fem (slutar klockan fyra!) för att äta ängamat (som är hur gott som helst!). Så himlans typiskt alltså.

Men, nu har pappa pratat klart så jag ska ta och ringa min pojkvän och sedan ska jag hoppa in i duschen tänkte jag för att till slut hamna i sängen någon gång, helst innan klockan 22.

Så ha en fin onsdagskväll!



Kommentarer
Postat av: Iverjasmine

Very well done. I enjoyed the site.

2012-01-09 @ 08:41:54
URL: http://iverjasmine.blogcorporate.com

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0