2009, året som gick. Del 1

2010-01-06 19:40:13
Tillbakablickar
Tänkte göra precis som förra året och sammanfatta mitt år som gick, i både bild och text. Tyvärr saknas det en hel del bilder från vissa månader eftersom kameran slutade fungerade, men jag tror att jag kan hitta passande bilder ändå. Enjoy!


Januari

Började året med en skridskotur. Antar att jag såg ut som Bambi på hal is; till och med femåringarna som var med åkte bättre än vad jag gjorde! Haha.
Fortsatte med det inte så populära Marsprjektet. Kommer ihåg när vi tillslut var klara med redovisningen. Då var det bara att lägga det bakom sig och jag tror jag kommer ihåg att jag hade en sådan lättad känsla av att det äntligen var över.
Vi har ännu inte fått reda på hur det gick på marsprojektet, kan ju hoppas på att man får det någon gång i framtiden..


Februari

Var på fest hos en gammal kompis som gått i min klass under hela grundskolan. Träffade alla de andra flickorna och några till. Kärt återseende, så att säga.

Årets mest efterlängtade och ihågkomna konsert! Håkan Hellström i Patrille. Så underbart magsiskt, så fantastiskt. När han kommer tillbaka efter sin paus ska jag gå och se honom igen! Oförglömliga minnen.<3
Dagen innan gick jag på Mary Poppins på Göteborgsoperan. Också oförglömligt.

Kommer ihåg att jag och Wille var förbannade på bandet
Glasvegas för att deras enda konsert i Göteborg var det artonårsgräns på! Så vi beslutade för att bojkotta de för ett tag. Ett väldigt kort tag. Någon dag eller två.

Mars

Var på ett 30- och 50-årskalas för min kusin och hans mamma (min moster^). Kommer ihåg att det var en mycket trevlig kväll som avslutades med avfyrade fyrverkerier.
Såg även
I Taket Lyser Stjärnorna och Kenny Starfighter på bio. Jag och Wille försökte även få några kompisar att bli tillsammans, men vi misslyckades rätt så stort och jag tänker därför inte svara på några frågor om detta eftersom det var ett misslyckande (och för att de inblandade inte vet något).


April
I april hände det en hel grejer.
Jag såg
En Shopaholics Bekännelser och The Fast And The Furious 4 på en och samma dag, dock med olika personer. "Flickan med de rosa solglasögonen", en replik som jag kommer ihåg från den dagen^.
Såg även på
17 Again. Säger inget mer än att jag inte har sett den någon mer sedan den gången, och kommer nog inte göra det heller.
Tappade min mobil och jag har inte sett den sedan den dagen. Lyckades dock skicka efter ett nytt simkort och lånade en mobil ett tag tills jag köpt en ny.
Oc-kväll med mina två flickor.

Skulle ha sett Petter live i Ale, men ingen av de tre som jag var med kände egentligen för att gå när det kom fram att det var en massa fjortisar som skulle vara med (trots att vi hade fått en massa förvarningar så vägrade vi på något sätt att tro dem, tills vi såg det med egna ögon). Så vi spenderade tiden en stund omkring Ale Gymnasium tills vi tillslut tog oss till Kungälv och jag avslutade kvällen med en filmkväll hemma hos en skolkamrat. Mysigt.


Maj
Den bästa månaden på hela året om jag får säga det själv. Jag och min pojkvän blev ett par, fast det hände i senare delen av månaden, så jag tänkte först skriva om det som hände innan^.
Jag fick tandställning. Vet dock inte om det var gummibanden, eller den som jag fortfarande har i gommen, men någon var det eller kanske till och med båda.
Låg väldigt lågt med bloggen i vart fall. Skrev inte ett enda inlägg.

Hade en slags foto-dag med Wille. Eller det bara råkade bli så. Vi drog ut sjalar och andra acessoarer från min garderob och fotade. Galna och mindre galna kort. Ett av de mindre korten, of course.^
Gick på ett poolparty som var hur mysigt som helst!
Min första fältstafett gick av stapeln. Var utklädd till
Hippie, men tyvärr vann vi inte. Dock gjorde klassens killlag det. Grattis till dem^.
Hade en fest en lördag, och när jag vaknade på söndagen så hade jag en pojkvän. (Tänk inte för mycket, inget sådant. Lite komplicerat, men ändå gulligt.)


Juni

Åkte till Stockholm med klassen. Oförglömliga minnen. Vi var bland annat och såg på baletten Svansjön som jag velat se ända sedan jag spelat stycken därifrån.
Gi
ck ut första ring på Da Vinci och sommarlovet låg framför mig. Firade med några klasskompisar och vänner^.
Låg lågt med bloggen även denna månaden. Inte ett enda litet inlägg. Antagligen umgicks jag mest med min pojkvän och ansåg inte att jag behövde slösa några timmar vid datorn utan kunde ägna dem åt honom istället (vilket jag för övrigt tycker ännu^).

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0