Göteborgsvarvet 22 maj 2010

2010-05-23 11:28:00
Min Dag

Det var väldigt fint väder, och väldigt varmt. Eme sa att det hade varit 30 grader i skuggan!
Och jag skulle springa Göteborgsvarvet för första gången!

Jag åkte in till Göteborg med min underbara vän Elsa. Vi var där så tidigt att vi hann se när grupp Elit och 1a sprang. Och tusan vad fort de sprang! Tror inte jag orkar springa sådär snabbt under två kilometer ens! Och de orkade i 2,1 mil! Duktiga som tusan!

Efter någon timma eller så började det dra ihop sig till min tur att få springa.
Wille och jag skulle springa samtidigt, men jag hittade henne inte, och hon inte mig så vi hann aldrig säga lycka till till varandra tyvärr.

Jag kom runt hela banan! Vilket var mitt mål.
Fastän jag fick håll och fastän det kändes som om vänstra vaden skulle ge med sig kom jag alltså i mål! Fick väl inte så himla bra tid, men nu vet jag hur det är och nu har jag en tid att slå till nästa år! Dock gick jag då och då, men det var bra att bara komma runt för att vara en ganska så otränad mig (hallå, man måste ju skylla på något!)
(Man sprang i en pappersmassa vid varje vätskestation och det fastnade på både skor och ben. Kom även in lite i skon, inte så härligt faktiskt.)

Fick låna Emes ena flippfloppa för min ena tå ville inte vara kvar i varken skor eller strumpa (se bild längre ner).
Kändes i låren (och lite i vaderna) efteråt och jag ville bara sitta ner. Men det fick jag inte för att väska och värdesaker skulle hämtas ut samt att vi var tvungna att gå till bussen och stå och vänta i en lååååång kö. Men till slut fick jag sitta ner och det var otroligt skönt! Ville inte resa mig igen (vilket jag ändå var tvungen att göra).

Min ena tå hade blivit alldeles blå/lila och gjorde ont så fort något nuddade den. Pappa sa att jag kommer tappa den nageln. Kanske borde köpa ett par andra skor?

Hemma väntade Elsa-Sara och en underbar dusch!


Sedan kom också pizza. Extra god faktiskt.
(Capricosa som vanligt.)

(Ett ben.)
Sedan slängde jag mig i sängen direkt vid halv tio. Var helt slut!

Och det var mitt första Göteborgsvarv! Ska anmäla mig till nästa års också och kanske, kanske kommer pappa att springa det med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0