Vid protesfabrikens stängsel

2011-07-16 13:30:00
Dagens låt

 

Det blir nog rätt tråkigt att bara läsa om hur mycket jag jobbar, och musik är ju bland de bästa sakerna som finns, så jag tänkte att jag skulle slänga upp några låtar som jag lyssnar på för tillfället. Mest på väg till jobbet medan jag åker tåg/buss eller cyklar. Det blir en lite trevligare färd då.
Vi börjar med bästaste Håkan. Kan nog aldrig bli fel.




Håkan Hellström - Vid protesfabrikens stängsel


Vid protesfabrikens stängsel
La du din hand på min axel
Och sa att livet var något enkelt
Men jag kunde inte hålla med dig


På en betonglangd äng stod vi
Du bad mig ta kärlek lätt som en vind
Men jag var så ung och dumstridig
Och tårar rann nerför min kind

För vem kan glömma
Att stjärnorna någon gång blir stenar
Vem vet hur länge vi har varandra?

Vid en nedlagd hamnstad
Full av misstro och ohållbarhet
Mötte jag min kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0