Boktjuvar och halva solar

2012-01-27 13:00:00
Böcker

Jag har köpt två nya böcker, som båda råkade vara tjocka och billiga.
Boktjuven av Markus Zusak och En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichib. Det blir nog finfin läsning av de här, så fort jag har läst ut Livet Deluxe!

Upptäckte att jag har läst en annan bok av Ngozi Adichib, nämligen Purple Hibiscus, som jag läste på gymnasiet eftersom vi fått en uppgift i engelskan att läsa en bok och sedan diskutera om den. Minns att jag tyckte den var bra skriven och att det var en bra handling som fick mig att tänka till kring vissa saker. Verkar lovande inför den nyinköpta boken, alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0