Dash & Lily's book of dares

2012-06-29 12:00:00
Böcker
Tänk dig att du går runt i din favoritbokaffär (ingen av de större kedjornas) och plötsligt upptäcker en röd anteckningsbok på hyllan vid dina favoritböcker. Du öppnar den och får uppmaningar att leta efter ord i speciella böcker, ord som till sist bildar en mening, en fråga. En fråga vars svar kräver att du är en speciell person för att du ska fortsätta leta efter fler ord och till slut platser och personer i New York. Detta händer Dash när han går omkring i bokaffären Strand kring juletid.
 
Den röda anteckningsboken är ditplacerad av Lily på uppmaning av hennes bror som vill att hon ska få tag i någon att roa sig med så att han själv kan få mer tid att umgås med sin pojkvän medan deras föräldrar är bortresta.
Dash och Lily ger varandra olika slags utmaningar genom anteckningsboken men utan att träffas. Och båda undrar så klart vem den där personen på andra sidan egentligen är. Men vad kommer hända om och när de egentligen träffas? Kommer magin från utmaningsboken att försvinna och ta slut?
 
Jag tycker mycket om den här berättelsen. En av de bättre böcker jag läst hittills i år. Det händer så mycket, många knäppa saker och det är så många känslor, så många om och pinsamheter. Så roligt att få läsa bra ungdomsböcker emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0