Malta, dag tre

2012-11-14 11:00:00
Resor - Malta
På torsdagen vaknade jag tidigt. Min kropp redan hade ställt in sig på att vakna när solen gick upp klockan halv sju.
Efter frukosten gick vi ner till Pretty Bay och fortsatte mot en marknad (som visst låg närmare oss än vad vi hade trott). Vi fyndade lite och förundrades av de många stånden som sålde livsmedel och hushållsartiklar.
Det hade blivit lite av en översvämning på en av vägarna. I tidningen läste jag att det berodde på att brunnarna som egentligen ska ta bort regnvatten från vägarna istället puttar upp havsvatten och att andra maltesiska städer hade problem med det.
Vackert.
Liten, liten del av den väg vi fick gå för att komma till Pretty Bay. Åh, vad jag trivdes.
Efter att ha ätit en snabblunch i lägenheten gick vi ner till busshållplatsen (utsikt därifrån på bilden).
Och ungefär två timmar senare var vi på färjan till Gozo. En missbedömning av oss, vi hade trott att det skulle gå fortare att ta sig dit.
Väl på Gozo, Maltas andra största ö, åkte vi till Ramla Bay som hade en rödaktig sand.
Vågorna var starka och det gick inte riktigt att bada eftersom man drogs in mot och ut från stranden om man inte passade sig.
Doppa fötterna och benen gick i vart fall. Om man passade sig.
Det såg ut som om man hade curry på fötterna.
Solen började gå ner och allt vi hade bestämt oss för att göra och uppleva fick vi skjuta upp till en annan gång, vilket såklart kändes trist.
Vi åkte i vart fall till Dwejra på andra sidan Gozo för att få en glimt av det berömda Azur Window, men det här var allt vi såg så vi åkte den två timmar långa resan hem till lägenheten igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0