Bra lördagsförmiddag, dålig lördagsförmiddag

2012-10-07 11:00:00
Min Dag
Igår förmiddag åkte jag in till Göteborg. Kände mig pigg och det var härligt väder.
Jag åkte tåg. Ett av de bästa transportsmedlen, helt klart! Cykel är för övrigt ett annat. Älskar att cykla och att åka tåg.
Jag köpte mest saker jag skulle ha under kvällen. Det var en aning svårt att få med mig bagaget på cykeln, men efter ett tag gick det utan att något fastnade i däcken. Men plötsligt började växlarna och kedjan krångla.
Och kedjan gick till slut av! Och där stod jag med två påsar på cykeln och en tung väska (mestadels fylld med massor av ölflaskor). Ringde Eme som fick komma med mopeden och hämta mitt bagage. Sedan promenerade jag hela vägen hem med cykeln. Det tog ungefär fyrtio minuter. Ser jag det från den ljusa sidan var det inte värre än att jag fick mig en härlig promenad. Ser jag det från den dåliga är jag nu utan min svarta cykel. Får helt enkelt låna Emes/mammas tills den har blivit lagad (kan dock ta några veckor om jag känner min familj och mig själv rätt).

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0