Linsbiffar

2013-12-14 23:19:36
Mat och recept
För att göra linsbiffar behövs tre deciliter gröna linser.
Dessa kokas med så mycket vatten som står på paketet. Brukar vara en del linser och tre delar vatten. Kokas i cirka 20-30 minuter.
Det behövs också några morötter och en lök. Morötterna rivs och löken hackas.
En halv deciliter solroskärnor som rostas i stekpannan med lite olja. När de är färdigrostade mixas de i en mixer.
Morötterna och löken steks litegrann.
 Alla ingredienser blandas ihop tillsammans med soja, salt och peppar och sätts ihop till biffar och läggs sedan i en oljad form. Ska vara i en 250 gradig varm ugn i ungefär 30-40 minuter.
Sedan är de klara att äta! Jag ska ha dem till julbordet tillsammans med potatis och rödbetssallad, sedan är jag nöjd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0