Müsli

2013-07-25 11:00:00
Min Dag
Här kommer receptet på müslin jag äter till frukost  tillsammans med a-fil varje morgon.
Mät upp en liter havregryn,
 en deciliter solrorsfrön,
och en deciliter linfrön. Har man andra favoritfrön/kärnor (som pumpakärnor) går det utmärkt att ta en deciliter av det med.
Häll ut det på en långplåt och rosta det i ugnen i ungefär tio minuter. Ugnen ska vara på 175 grader. Häll gärna på lite vatten och/eller flytande honung. Rör om då och då så att det inte bränns vid! Ta ut och låt svalna.
Häll en deciliter avvardera torkade bär/frukter, de man gillar mest. Jag brukar ha russin, gojibär och blåbär.
När havregrynen och fröna har svalnat är det bara att blanda ihop med bären och lägga i en passande burk, sätt på ett lock och sedan har du frukosten/mellanmålet klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0