Sesampannkakor

2013-03-03 15:35:00
Mat och recept
Till frukost i dag åt jag sesampannkakor. Helt glutenfria och fyllda med protein. Och goda. Här kommer receptet om ni vill testa! (För ungefär 1-2 portioner.)
Man behöver det här. Mjölk, majsmjöl, sojamjöl, sesamfrön, ägg och olja.
Knäck två ägg.
Lägg i en halv deciliter sojamjöl,
en deciliter majsmjöl,
en till två matskedar sesamfrön (som för övrigt innehåller mycket protein),
och två deciliter mjölk.
Vispa ingredienserna till en slät smet. Häll i pyttelite salt om du tycker det behövs, jag själv har ungefär aldrig extra salt i maten.
Häll i en halv deciliter mjölk till.
Och en matsked matolja och vispa igen.
Sedan är det dags att steka precis som vanliga pannkakor.
Klart! Kan ätas med frukt, bär och/eller honung om en vill.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0