Oktober, november och december 2013

2014-01-06 14:27:00
Tillbakablickar
Oktober
 Utöver att jag pluggade, lärde mig nya saker och hade en del inlämningsuppgifter att göra gick jag på ölfest på Chalmers i början av oktober.
Och dagen efter hade mormor en liten fest hos oss. Det började bli kallt och jag tog på mig kängorna för första gången det här året.
KAOS hade ordnat muggtorsda' på en fredag och jag målade ballonger på min mugg och ett gristryne i botten. Finfin mugg.
Min farbror fyllde femtio år och hade stort kalas. Jag fösökte byta till låtar att fuldansa till, men det gick inte så jättebra för de andra ville mest dansa bugg, som pappa och Emelie.
Jag skrev min första mattetenta (blev godkänd på den!), gick på ET-raj med tillhörande förfest där vi för faddrarna avslöjade temat till tacksittsen (speltema) genom att nynna på massor av themesongs som tetris och Super Mario. Pigachu blev väldigt populär.
Och oktober och läsperiod två:s första läsvecka avslutades med att vi, som en del av KfKb6:s aspning, gjorde asptröjor och gick på pubrunda. På bilden ses Janens finfina asptröja.
 
November
 Några dagar in på november hade FestU (stora festfixarna på Chalmers) halloweenfest i hela kårhuset. Jag och Elin var utklädda till våra sektionshelgon Yoda och Vader och hade förfest hemma hos Astrid.
Och så blev det till slut dags för tacksittsen vilken vi hade planerat för i hemlighet så himla länge. Jag var utklädd till Spader Dam och Emelie hade fixat en finfin frisyr. Vi hade en Slenderman som jagade våra faddrar, riktiga-personer-som-pjäser-schack och en finfin sittning.
Jag fick vara med och ordna en gasquesittning (med temat "Hjälp, jag är en partikel som sitter fast i en låda") och vara med på eftersläppet (släppa in folk, plocka disk, få igång dansgolvet och ordna mat). Långt in på morgonen var vi klar med städningen och jag åkte hem till Elin och sov några timmar innan det var dags att åka tillbaka till skolan igen.
I födelsedagspresent av Wille hade jag fått att få bli bjuden på trerätters och sedan gå och se valfri teateruppsättning på Stadsteatern. Efter att ha ätit superbt god mat gick vi och såg Ibsens "Frun från havet" en dag i november. Den var alldeles strålande.
Jag och Patrik hade varit tillsamamns i fyra och ett halvt år. Det är så fint att du fortfarande är min bästa vän på samma sätt som för fyra år sedan.
November och aspningarna avslutades med KfKb6:s aspkalas (och jag berättade för Brumm att vi är sysslingar, vilket är årets med knasigaste och oväntade) och sedan bØf:s, vilket betydde att det blev dags att söka till föreningarna vilket jag gjorde och söndageftermiddagen den första december fick jag kanske bästa sms:et någonsin som förklarade att jag nu är ordförande i bØf-14.
Och så började vi så smått att pynta inför den stundande julen här hemma.
 
December
 December började med bästa beskedet någonsin (läs under föregående bild) och sedan ett sektionsmöte där jag och sex alldeles finfina personer till valdes in till att bilda bØf-14 och sju andra till KfKb6-14. Vi firade det hela med bland annat champagne och jag hade inte så stora planer på att komma till skolan dagen efter förrän tidigast efter lunch.
Bjöd hem mina bästa undulater en decemberdag för att baka pepparkakor och dricka glögg.
Jag lagade linsbiffar att kunna ha till julbordet.
Några dagar snöade det, men det töade fort bort igen och sedan dess har vi inte sett skymten av någon mer snö.
 Vi firade Eddies födelsedag med att bjuda honom på frukost.
 Jag firade Lucia genom att bära tomteluva hela dagen och att plugga inför tentorna.
Tentaveckan började med kemiskrivning som gick superbt bra (högsta betyg!) och avslutades en mattetenta vilken jag ännu inte fått reda på resultatet på än men det skulle förvåna mig om jag inte har fått minst godkänt samt fira Brumms födelsedag och den årliga julpizzan.
Och så blev det dags för julafton. Patrik sov som vanligt över, vi åt gröt och sedan lutfisk hos farmor och farfar och åkte på eftermiddagen hem till min faster.
På juldagskvällen åkte jag hem till Kalle för att fira hans kommande födelsedag.
På annandagen kom mormor hem till oss och vi firade jul igen.
 Och nyårsafton fick jag ju fira med två av mina bästa någonstans i en skog. Så himla bra nyårsafton och ett väldigt bra år. Nu väntar jag med spänning på vad 2014 har för fint (och mindre fint) åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0