2014, dag sex

2014-05-06 18:14:00
Resor - Malta
På påskdagen steg vipå bussen mot Valletta för att där byta buss och destination.
Vi gick av i fiskebyn Marsaxlokk där fiskebåtarna låg och guppade i vattnet.
Vi gick på dennästan oändligt långa marknaden som hålls varje söndag. Vi tittade på fisken och bläckfiskarna som blivit uppfångade på morgonen och låg och väntade på att bli köpta, men köpte inget.
Såg en katt somlåg och vilade på ett båtkapell. Måste vara lite som himmelen på jorden för katterna att känna all doft av fisk.
Eftersom det inte skullegå någon buss förrän en timma, bestämde vi oss för att gå till nästa destination när vi var klara med marknaden.
Kom till slut fram till Birzebugga, staden vi bodde i förra gånden vi var på visit i Malta. Kändes lite märkligt att vara tillbaka men inte bo där.
Gick till stranden. Jag simmade lite medan de andra solade. De brände sig, inte jag. Win.
Eftersom restaurangen vi villeäta på inte skulle öppna förrän senare på kvällen väntade vi på bussen (lite längre än tänkt, pga bussarna går lite som de vill på Malta).
Vi tog en snabbrundtur i Marsaskala, tittade på Maffiahuset igen (som jag och Eme kallar det, har inga bevis alls för att det bor någon maffia där överhuvudtaget) (och som syns lite svagt i vänstra hörnet på bilden) och tog nästa buss tillbaka igen.
Gick och åt påAl Fresco.
Glutenfri och vegetarisk pizza!Så himla bra att de gör glutenfria pizzor <3.
Och medan solen gickner väntade vi på bussen tillbaka till Bigguba på andra sidan ön.