Måndagsfint

2014-11-03 17:00:00
Fint
 
Det här receptet på (grönsvarta) linser, getost och rostade grönsaker. Mmm-mm ... Gjorde det häromdagen, men bytte ut gröna linser till röda och kokade dem, istället för att vänta i åtta timmar (var för hungrig!). Och tog också med några skivor zucchini i ugnen, för jag behövde göra slut på dem.
 
Vägar som är uppbyggda av solpaneler och som kan lysa upp på olika sätt. Enligt filmen skulle USA få tre gånger så mycket elektrisk energi än vad de gör av med om de största vägarna vore täckta med en sådan här väg. Wow. Inga mer förorenande och misstänksamma kraftverk, alltså! 12 november invigs en testbana på hundra meter i Nederländerna. Fantastiskt. Hoppas det fungerar!
Och det här receptet på pizza med quinoa och getost (precis vad jag råkar ha hemma!) som jag borde göra snarast. Glutenfritt och vegetariskt! Wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0