Lördag 4 april

2015-04-07 19:34:00
Ett foto i timmen
Aka påskafton.
08 Vaknade hemma hos mina föräldrar. Åt chiapudding med kakao samt keso med russin, solrosfrön och kanel till frukost. Och drack äppeljuice med spirulina. Såg nu att det inte blev den mest aptitliga bilden, men det var gott! Och lyxen att läsa tidningen till frukost. <3 Tycker ju speciellt mycket om Två Dagar-bilagan.
09 Löste korsord och var sällskap till de andra som hade börjat vakna och som också skulle äta frukost. Lyssnade på podcasts också när korsordet var färdiglöst.
10 till 11 Pluggade. Räknade troligtvis ut hastigheten för vattenflödet genom ett rör här. Spännande, visst?
12 Åt gårdagens middagsrester till lunch utomhus (potatis, lax, paprika och crème fraîche). Och hade lilla Ester till sällskap, som dock först höll på att äta upp maten när jag råkade titta bort.
13 Pluggade lite mera.
14 till 15 Sprang nästan sex kilometer. Sådan skillnad att springa på nästan plant underlag jämfört med den backiga rundan jag springer annars. Hade dock tagit med mig fel springskor, så fick blåsor och ont i fötterna. :/ Duschade och hjälpte mina föräldrar att ladda ner diverse appar till sina telefoner.
16 Fixade iordning något till mig att ha på buffébordet eftersom de andra skulle äta prinskorv, köttbullar och rökt lax (not my favorite).
17 Middagsdags! Min sallad med avokado, kikärter och fetaost som jag fixat till mig hamnade precis i solljuset så den syns knappt på bilden ovan. Men det var gott och jag blev proppmätt i vart fall!
18 Klappade Elsa-Sara och fick påskägg innehållandes en trisslott (vann inget :( ) och en pedalhink. Tack, tack igen. <3 Och så spelade vi kort, åt godis och efterrätt bestående av hemmagjord punschglass och kokoskaka. Nomnomnom.
19 Jag och mamma tittade på Karl för sin kilt på svtplay för de andra skulle göra annat. Men sådan nostalgi från min barndom! Den serien gick på lördagarna och minns att vi åt äggmackor och godis och följde händelseförloppet på det skotska godset Glenbogle. Åh!
20 till läggdags Satt med den här tokingen i soffan tilllsammans med mamma och pratade och åt godis. <3 Lyssnade sedan på podcast tills jag somnade. Bra påskafton, ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0