Mozzarella med tillbehör

2015-04-22 10:20:26
Mat och recept
Jag älskar mozzarellaost. Helt klart på min tio-topp-lista över fantastiska matvaror. Extra god med pasta och tomat (dock tillagade; tål ju inte råa) och lite basilika och olivolja. Detta har jag nu ätit två dagar i rad (för har blivit trött på att äta upp de matlådor jag har fryst in). Det går så fort att tillaga och blir enkelt och gott! Jag låter alla ingredienser utöver basilika, mozarella och olivolja koka i samma kastrull tills pastan är färdig.
Igår utvidgade jag receptet lite genom att tillägga morötter (håller på att bli dåliga så måste ätas upp) och lite majs. Det blev gott det också.
Har för övrigt haft en släng av att inte haft någon aptit några dagar. Tror det kan ha att göra med att jag
1) kanske håller på att bli förkyld
2) inte kunnat springa eller konditionsträna på ungefär en vecka pga "trasig" fot, eller
3) något helt annat (typ bara ätit frysta matlådor vilket blir himla tråkigt efter ett tag?).
Men har nu börjat få tillbaka den. Är typ mer hungrig än mätt för tillfället (fastän jag tycker att jag äter ordentligt). I vart fall, så skönt att kunna äta igen för jag älskar ju mat. Speciellt mozzarella.
 
(P.S. "Min" affär hade extrapris på ekologisk mozzarella, så slog helt enkelt till! Vet inte hur många portioner en mozzarellaost är till för, men jag käkar upp en sådan själv. Lätt två-tre stycken till och med. D.S)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0