Kräftskiva à la da Vinci

2015-08-13 09:14:27
Kalas och festligheter
Vi hade en reunion med min gymnasiklass (da Vinci) i form av en kräftskiva hemma hos mina föräldrar i lördags, vilket var himla kul. Vi tar oss en titt, vettja!
Willig och Lina var de som mest drog i det hela. Jag stod mest för lokal, kan en säga. Gött med sol!
Vi hade tänkt att det skulle ta typ två timmar att göra iordning allt, men det tog bara en halvtimma, så det fanns mycket tid för allmänt glassigt solhäng tills gästerna började droppa in.
Här är en del av gästerna. Ungefär halva gymnasieklassen kom.
Jag varvade med räkor, västerbottenost och kronärtskocka. Samt en flaska ekologiskt vitt vin som hon på Systembologet tipsat mig om.
Anton satt mittemot mig och utöver honom hade jag Ludwig, Carl och Kalle till bordsgrannar.
Ett gäng från Natur Da vinci avgångsår 2011! Plus en hel del kräftor.
När kräftorna var uppätna förflyttade vi oss utomhus. Jag började skratta åt något så att jag grät. Willig förevigade.
Lina skulle ta sig en liten tur med Adams motorcykel tänkte hon. Så hon försvann ett tag men kom sedan tillbaka.
Jag passade på att ta en selfie med Willig!
När solen gått ner ville vi spela kubb! Det blir ju lite mer spännande med mörkerkubb.
Mitt lag förlorade dock. : ( Men det var riktigt nära att vi hade vunnit!
Inomhus var det desto mer ljust.
 Daniel och Ossian inne i något djupt samtal, skulle jag tro.
Jag tog en selfie med Ossian också. Får ju liksom passa på när han är här i Sverige och inte borta i USA och pluggar och simmar och har sig.
Sedan fick någon idén att vi skulle åka in till Kungälv, så vi knödde in oss i två bilar och for iväg. Men så hamnade vi på en buss in till Göteborg i stället där vi hamnade på Järntorget.
Den här bussbilden på Ossian och Ludwig är min sista från denna kväll (men jag filmade desto mer). Men efter att stället vi varit på stängt gick vi på efterfest hemma hos mig där vi dansade och gjorde akrobatik (?) tills folk en efter en började somna. Så himla bra kväll och reunion!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0