Sista dagarna med Wille

2015-08-05 10:09:00
Min Dag
En fredag efter jobbet åkte jag hem till Wille och hann med lite fint soffhäng innan vi drog vidare.
Till Dubbel dubbel där Felicia hade bokat bord åt oss (vilket var tur för vi hade nog inte fått någon plats annars, poppis ställe).
Vi käkade dim sum för första gången (det fanns glutenfria + vegetariska, woop). Jag åt även silkestofu med svart ägg. Åh, allt var så himla, himla gott!
Och så pratade vi om resor, Wille och Felicias feministiska konstperformance i Österrike, framtida händelser, och mest om det stundande Way out west eftersom det var wow-gänget som var samlat kring bordet.
I måndags mötte jag upp Anton och Wille i Slottskogen. De hade bubbel med sig och vi skålade för att jag var ledig, för att det var soligt och för annat göttigt här i livet.
De hade också bakat en morotskaka. <3
Jag var glad; vad annat kunde jag vara med finfint sällskap, sittandes på en jacka i gräset i Slottskogen? Gillar för övrigt mannen i bakgrundens blåa sandaler. De är perfekta!
Sedan gick vi och köpte italiensk glass vid Skanstorget och satte oss på en gräsplätt tillsammans med andra glassköpare (citronglassen var fantastiskt god, mycket smak på den).
Efter att glassen var uppäten åkte vi hem till Wille och Anton och såg på några avsnitt av Downtown Abbey medan potatisen kokades. Vi hängde på balkongen och pratade om valar, livet och annat fint medan solen gick ner och tills det blev dags för mig att åka hem. Sista dagen med Wille på ett tag.
Wille ska åka iväg ett halvår från den här staden, från det här landet till någon annanstans för att påbörja sin arkitektmaster (galet!). Jag ska dock åka och hälsa på henne och hon kommer komma tillbaka hit på visit, så förhoppningsvis hinner jag inte kunna få Wille-abstinens eller alltför stor saknad. Exempelvis kommer hon ju ner för way out west och min födelsedag, så det bli en bra början! <3
(Men vill såklart också att hon ska ha det superbt därborta och ha det kul och fint och härligt utan att behöva sakna mig alltför mycket. Vi ses ju snart.)

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0