Wow torsdag: bubbel och en hel del dans

2015-08-19 09:13:37
Kalas och festligheter
Jag mötte upp Wille och Felicia som stod i kanske världens längsta kö för att hämta ut sina festivalarmband. Eftersom jag redan fixat det åkte jag och köpte bubbel som vi drack ur innan vi gick in på festivalområdet.
Jag, Felicia och Wille taggade för tre dagars festival! Solglasögon, leenden och läppstift och vi är redo!
 Foxygens spelning var helt fantastiskt lagom galen. Det var liksom förväntan och spänningen i vad sångaren skulle hitta på härnäst och var han skulle befinna sig. Och vilket klädesplagg som skulle ryka härnäst (trodde jämt byxorna, men de höll han in i det sista kvar på sig).
På avstånd lyssnade vi på The War on Drugs.
Matdags! Älskar ju att allt är vegetariskt, går liksom lite lättare att hitta något jag kanäta då.
Vi dansade till Susanne Sundfør i Linnétältet.
Lyssnade på några låtar av Beck och var rätt så nöjda med att vi inte hade köpt förfestbiljetterna till onsdagkvällens spelning där den hemlige artisten hade varit just Beck.
Och sedan gick FKA Twigs på scen i Linnétältet, vilket betydde ascool kvinna och mera dans.
Vi hamnade i Gbg filmstudios där vi dansade lite till Noonie Bao.
Men satt mest och hängde och drack öl/cider.
Jag tog en uppifrån-selfieoch hade bytt om till strumpbyxor eftersom jag misstänkte att cykla hem genom natten hade blivit för kallt förutan.
Och så gick till slut Shamir upp på scen, vilket betydde dans och glada miner. Fin första festivaldag.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0