Åtta frukostar

2015-02-24 20:27:00
Mat och recept
Jag älskar ju frukost! Bästa målet på hela dagen. Kanske för att jag inte riktigt fungerar innan jag har fått äta något efter en natts sömn ... I vilket fall, här kommer lite mer än en veckas lite olika frukostar. Tycker om att göra sådana här inlägg för att då måste jag anstränga mig för att komma på annat att äta än havregrynsgröt eller yoghurt och müsli.
Chokladbollsgröt med clementin, knäckemacka med ost, sallad och groddar och en kopp med blåbärssoppa.
 A-fil med müsli, blåbärssylt och lite exrtra kokosflingor. Två riskakor med sallad och mungbönsgroddar.
 Polenta (majsgröt) med russin och knäckebröd med ost och sallad.
 Pannkakor gjorda på soja- och bovetemjöl med russin, daddlar, clementin, svarta vinbär och kokosflingor.
 A-fil med hemmagjord müsli, scones med svarta vinbärssylt och en kopp blåbärssoppa.
 En slags äggröra med groddar i och sallad till. Och en clementin.
 Fruktsallad bestående av äpple, clementin, kiwi, chiafrön och russin. 
 Chiapudding, kokt ägg, kiwi och en riskaka med ost och sallad. Nomnomnom.
 
De flesta recept eventuella recept hittas genom att googla eller slå upp i diverse kokböcker, till exempel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0