Överlämningsmiddag

2015-01-11 12:38:00
Kalas och festligheter Tankar Och Funderingar
Igår var vi i bØf-14 på överlämningsmiddag hos våra nytillträdda barn (våra efterträdare). Vi myste framför brasan, åt urgod mat (<3), dansade som bara bØf:are kan, höll tal och överlämnade vår kontuinetet och saker med symoboliskt värde. Det vi alla kan säga efter den här kvällen är att bØf-15 är alldeles superba och att vi kommer att stötta och hjälpa dem så mycket vi kan.
 
Så nu har jag gått av min post som sittande ordförande i bØf och överlämnar till mitt barn och bØf-15. Det har varit kanske ett av mina bästa år. Jag har fått sex nya fantastiskt fina vänner som jag är oerhört glad över att ha fått lära känna och umgås med. Jag har fått lära mig var mina gränser går och hur mycket jag klarar av. Jag har fått dansa, dansa, dansa (vilket ju är så himla fint!). Jag har fått lära känna många andra bra och fina personer i de andra sektionernas nollK och kommittéer. Jag har skrattat och fått vara med om helt otroligt roliga upplevelser. Men även gråtit och fått gå igenom jobbiga situationer.
Jag har förändrats en del det här året. Jag som trodde att prata inför 120 personer skulle vara jobbigt gjorde det ungefär varje dag i fyra veckor och märkte att det inte var farligt överhuvudtaget. Jag har blivit lite bättre på att argumentera för min sak och att prioritera det som är viktigt.
 
Tack bØf-14 för det här året och för allt ni har givit mig. Nu ska leva rövare som pateter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0