Söndag 25 januari

2015-01-26 10:23:00
Ett foto i timmen
09 Vaknade (faktiskt prick nio) och solen lyste in som aldrig förr. Åt en miniminifrukost, städade litegrann och lyssnade på podcast.
10 Bytte om till kläder som går att visa sig i, tog på hatt, jacka, raggsockar och gick till affären för att möta upp Wille. Hon hade bestämt att vi behövde ha en "hel jävla dag" (Willes egna ord). Jag säger ju inte nej till sådant.
11 till 12 Fixade och åt en redig brunch med Wille. Nybakta scones, färskpressad apelsinjuice, hemmagjord müsli och päronbitar. Så. Gott. Så gott att vi befann oss i matkoma i flera timmar efteråt och hängde mest i soffan, lyssnade på musik och pratade.
13 till 14 Bestämde oss för att se på film, för det var det enda vi orkade just då. Vi såg I heart Huckabees, som var konstig och bra.
15 Vi gav oss ut på promenad. Vilket även betydde att jag följde med Wille en bit hem till henne och fortsatte sedan promenera hem själv.
16 Promenerade hemåt genom Safjället. Fick sådan lust att få springa! Kan det inte bli vettig temperatur och isfritt väglag snart igen?
17 till 18 Pratade med mamma i telefon (<3) och pluggade. Tänkte att det kunde vara bra att nörda ner mig lite i hur celler funkar, för det hade jag inte gjort på hela veckan.
19 Åt kikärtsburgare till middag. Men denna gång med klyftpotatis och rödbetor. Det var också gott. Blev alldeles proppmätt (potatis är ju så gott!). Upptäckte för övrigt att det var en helt vegansk måltid, om jag inte hade druckit mjölk till vill säga.
20 till läggdags Redigerade bilder, såg på youtubeklipp och gick sedan och lade mig i sängen och lyssnade på podcasts tills det var dags att sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0