Trettondagarna och vidare

2015-01-08 12:52:00
Kalas och festligheter Min Dag
Någon gång i helgenbakade jag bröd och använde min köksmaskin för första gången. Åh, det blev ju så himla bra och faktiskt bättre än när jag gjort för hand. Här ska bakas bröd (när tentorna är klara)!
På trettondagsafton åkte jaghem till mina föräldrar och sedan vidare till mormor. Vi åt årets första julbord (eller med andra ord åt vi upp släktingarnas rester från julhelgens julbord) och fick en liten present var. Fint och trevligt och bra.
På min säng hosmamma och pappa stod en present, eftersom det var trettondagsafton, innehållandes det här. Trä och stål (och lite silikon) och ingen plast. Superbt!
Åt äggost till frukost på trettondagen. Det är ju så gott!
Jag hade den härpälsbollen till sällskap när jag skulle sova och när jag behövde ta en paus från pluggandet.
Men även när jag pluggade. Dock var hon mest i vägen då och jag uppskattade inte hennes försök att äta upp mina pennor, men det förstod hon inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0