Vattenkrig en söndag

2015-07-25 08:39:08
Min Dag
I söndags tog jag bussen hem till Anton och hans kusin efter jobbet. Efter ett tag kom även de här och några till. Vi skulle ha vattenkrig och Willig var pepp! Emil, Erik och Sebastian var taggade.
Jag hade inte tagit med mig något vattenpistol så fick ta en blomsterspruta, vilket gick hyfsat bra ändå. Vi hade "killarna mot tjejerna" och tror killarna vann (pga de var en mer?). Sedan spelade vi fotboll på en såpintäckt presenning vilket var lite halvfarligt men mest kul.
Efter att vi bytt om till torra kläder började vi grilla. Jag hade tagit med mig halloumi, zucchini och champinjoner. Och en burk potatissallad. Nomnomnom.
Anton grillade. Notera de mörka molnen som vi totalt ignorerade.
Vi hälsade på minigrisen Molly, Anton blåste såpbubblor och några spelade badminton efter maten.
Lina ville också blåsa spåbubblor.
Och så hoppade vi långhopprep mellanstadie-style. Det var fint.
Och efter att ha druckit kaffe/varm choklad/te fick jag skjuts hem av Lina och Willig. Mycket bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0