Bioteknikdagarna i Umeå - onsdag till torsdag

2015-11-19 19:56:00
Kalas och festligheter Skolan
Första helgen i november åkte jag och ett gött gäng chalmeristiska bioteknologer upp till Umeå för att medverka på Bioteknikdagarna. Jag dokumenterade denna helg mestadels via film, men tog även några få bilder. Dokumenterade för övrigt så mycket att minneskortet tog slut någon gång under lördagskvällen. Men eftersom det ändå blev en del bilder har jag delat upp dessa i två inlägg, och här kommer onsdag till torsdag! (Filmerna ska jag klippa ihop och redigera, så de kommer senare.)
På onsdagskvällen steg vi på nattåget som alltså skulle ta oss långt norrut i detta avlånga land. Dimman, My, Olle och Anton (plus Bovie som inte kom med på denna bild) delade kupé med mig. Hej, hej!
Efter att ha spelat oräkneligt antal omgångar spyfall och charader och passerat en hel del tågstationer, blev det dags att göra om kupén till en liggkupé och försöka sova medan tågvagnarna fortsatte resan norrut genom nattens mörker.
Och så tog vi en del groupisar, såklart.
Tidigt på torsdagsmorgonen var vi framme och Umeå hade bestämt sig för att visa sig från sin vackraste höst/vinter-sida.
Efter att ha fått en minirundtur på Universitet ville vi åka in till staden, så vi gick och köpte busskort som var himla värt. Här är jag och Olle, pepp på allt vi hade framför oss att uppleva!
Jag var lite besviken över att det inte fanns någon snö ännu, men solsken och krispig luft var också fint. Förväntade mig dock även björkar, och jag fick björkar helt klart.
Liten gruppbild! Isabella, Johanna, Angelo, jag, Bovie och Oskar. Pepp här med!
Vi promenerade mest runt i staden, gick in och ut ur gallerior och kikade oss omkring.
Liten mysig gata med reklam om Jazzfestival som vi ju hade missat.
Vi hittade en affär som sålde "norrländska ting". Jag och Bovie hittade jättefina illustrationer på olika sorters bär här, men trots förälskelse köpte vi dem aldrig.
Efter att ha käkat indisk buffé till lunch åkte vi tillbaka till Universitet för att hänga med bioteknologerna från Linköping och invänta uppsalaborna.
Har för övrigt aldrig sett så många cyklar i hela mitt liv som jag gjorde denna helg. Ett helt cykelhav hade brett ut sig vid humanisthuset (men fanns även en del vid naturvetarhuset, vilket jag ville illustrera med denna bild). Så himla fantastiskt.
Framåt kvällen blev vi invisade i en föreläsningssal för att få information om att uppsalabornas tåg var försenat och att det skulle vara fri lek ett tag till. Här är för övrigt Amanda, Anton och Isabella. Hej, hej!
Till slut kom uppsalaborna fram till Umeå. De gick in i matsalen, där vi redan satt och åt, till applåder och jubel. Efter att ha blivit indelade i Game of Thrones-familjer och lekt lite, drog vi vidare till Lokal. för att sjunga karaoke och hänga. Och det var torsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0