Vecka 46

2015-11-13 07:37:00
Min Dag
Förra veckans onsdagskväll tog jag nattåget, tillsammans med ett gäng andra bioteknologer från Chalmers, till Umeå för att medverka på bioteknikdagarna. Vi kom hem igen i söndagsnatt. Lejonparten av den här veckan (vecka 46, aka läsvecka 2) har gått åt till att försöka återhämta mig från den fantastiska och väldigt roliga upplevelse som bioteknikdagarna ändå var. Så utöver att gå på föreläsningar, räkna några uppgifter och arbeta med ett proteinprojekt har jag typ sovit (och förbannat mig över att jag inte hinner tvätta förrän någon gång i helgen). Men har även haft en del inbokade möten och händelser sedan innan, vilket jag tänkte vi kunde ta en liten kik på. Har för övrigt inte orkat ta några bilder denna vecka, eller redigera dem jag tog i Umeå, men det kommer väl någon gång under helgen. Känner att jag har börjat få lite mer ork och pigghet igen (måste börja simma, dock!).
 
Så, vecka 46 har jag
  • Haft möte med de personer som ska vara handledare under Matlab-stugorna.
  • Gått på infomöte om vilka kandidatarbeten vi har att välja mellan. Det fanns en hel del bioteknik-relaterade arbeten, vilket fröjdade mitt bioteknikhjärta och gladde min själ.
  • Varit på möte för att diskutera olika bidrag till KUL2016, vilket är en pedagogisk konferens för alla pedagoger på Chalmers. Jag är med och granskar vilka bidrag som skulle kunna tillföra något för den pedagogiska utvecklingen/diskussionen här på Chalmers. Det är väldigt intressant och lärorikt, skulle jag säga.
  • Haft vanligt studienämnds-veckomöte.
  • Sett på Så mycket bättre, men höll på att somna flera gånger under avsnittet.
  • Tagit kort med studienämnden, dock ungefär en månad innan jag ska gå av, haha.
  • Varit på alumnikväll. Alltså träffat personer som gått klart bioteknikprogrammet på Chalmers och jobbar med lite olika saker. Alltid kul att få höra var folk hamnar, speciellt då det var så himla olika men det mesta verkade himla intressant.
  • Haft vanligt styret-veckomöte tillsammans med aspar (alltså personer som kanske är intresserade av att. söka styret nänsta år).
  • Varit på inflyttningsmiddag hos Mate. Åt god mat, spelade spyfall och tittade på youtubeklipp på folk som bakade, haha.
Och idag ska vi ha både Studentrösten på lunchen och förfest på kvällen. Sedan tar jag helg och tar tag i mitt liv, tänkte jag.
Ha en finfin helg, vettja.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0