Holy Bubbles

2015-10-04 09:28:00
Dagens låt
Har lyssnat genom Zhalas senaste album (och första hela) "Zhala" ett antal gånger sedan jag häromdagen upptäckte att det fanns på Spotify.
Zhalas musikstil kallar hon själv för "cosmic pop" och jag tycker att den ska upplevas istället för etiketteras. Hon är för övrigt signad på Robyns skivbolag och är cool i största allmänhet.
Angående musikvideon är det låten "Prophet" som spelas i början (hennes mest kända antar jag), och den fantastiska beskrivningen på youtube är:
"”Holy Bubbles” investigates the concept of a concept where Zhala plays Zhala and Kim Kardashian is on acid in a doom state. The video portrays an Anastacia-inspired personality in a post-apocalyptic environment where mankind's actions continue to tremble the power of the earth."
Zhala - Holy Bubbles

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0