Kanelbullens dag och simning

2015-10-04 14:08:17
Min Dag
Idag är det ju kanelbullens dag, och i brist på ork och tid till att baka egna, gick jag och köpte frysta, glutenfria förut (har inte så mycket mer att välja på, tyvärr). Ska äta en senare ikväll efter middagen och mest troligt med ett glas varm eller kall sojamjölk.
Annat jag har gjort idag: tagit mig ner till Valhallabadet och simmat en kilometer. Trodde inte jag skulle orka så långt, men tydligen gjorde jag det och hade fortfarande krafter kvar, men tänkte att en kilometer ändå får räcka. Är fortfarande lite sjuk (hostar och så) men eftersom jag måste få röra på mig tänkte jag att simning kanske är bland de mest skonsamma motionsaktiviterna. Plus att jag alltid har simmat mycket när jag var yngre och börjar sakna det lite. Funderar på att börja simma någon gång i veckan, speciellt nu när det börjar bli kallare och mer svårsprunget.
Upptäckte för övrigt att många av stadens träd har börjat byta färg. Det får gärna vara färgglatt ett långt tag till, för sedan vet vi ju vad som väntar och jag är inte riktigt redo för det än ... (Bilden är tagen igenom ett fönster om ni undrar varför den ser så disig ut.)
Men nu ska jag spendera resten av dagen/kvällen med att plugga och sedan äta kanelbulle. Och kanske se på något avsnitt av Pretty litlle liars (kan ju likväl se klart hela säsong tre när jag ändå börjat på den). Hoppas ni får en finfin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0