Mihá Ja Gievrra

2015-10-14 20:27:00
Dagens låt
Jag är ju svag för Lovisa Negga och ungefär allt hon gör. Det blir alltid så himla bra.
Den senaste veckan har jag lyssnat väldigt, väldigt mycket på den här låten. Flera gånger per dag.
Den är på Lulesamiska och texten ska handla om att kämpa för den en är (vet ju inte eftersom jag tyvärr inte besitter kunskaper i det samiska språket). Musikvideon är också himla fin där Lovisa dansar runt i samedräkt och en får färdas över nordsvenskt vinterlandskap.
På sin hemsida skriver Lovisa:
"I want you to hear these words and sense their power, even though you might not fully understand them. They are filled with strength and encouragement for fighting back those trying to suppress the development of an equal society."
För övrigt är jag väldigt, väldigt pepp på Håkan Helsltröms enda konsert på Ullevi nästa sommar! Och på ett kommande skivsläpp. Woop.
 
Lovisa Negga - Mihá Ja Gievrra

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0