Pasta med zucchini och champinjoner

2015-10-18 21:50:00
Mat och recept
En av mina bästa saker med hösten är att svamp är i säsong! Älskar ju svamp, så köpte på mig en stor påse.
Så häromveckan hade jag både zucchini och svamp i kylskåpet som höll på att bli dåliga och behövdes bli uppätna, och som tur var hittade jag det här receptet. Det blev himla gott, så om ni gillar svamp är det ett finfin middagstips!
För ungefär en middag och fyra matlådor behövs:
- Pasta till fyra pers
- En del zucchini (en hel liten om du köper i affär, har ju fått min hemodlade från farfar)
- 250-300 gram champinjoner
- Två schalottenlökar
- En vitlöksklyfta
- Chiliflingor
- Olja
- Salt och peppar
- Ev. parmesanost
Och så brukar ju jag gå efter divesen att en tar lite mer av det en tycker är gott, så blir det oftast lite extra gott.
Börja med att skiva svampen och zucchinin i bitar. Och koka pastan.
Schalottenlökarna och vitlöken ska för övrigt och skäras i fina, tunna skivor.
Stek svampen och zucchinin i olja på hög värme i några minuter.
Lägg i löken och chiliflingorna efter ett tag, sänk värmen. Låt puttra lite. Blanda sedan ihop med pastan och servera.
Riv över lite parmesan om du känner för det. Ät upp. Nomnomnom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0