Torkade äpplen

2015-10-16 12:40:56
Mat och recept
Jag plockade en del äpplen hos mina föräldrar för några veckor sedan. Äpplen blir ju dock fort dåliga om en inte äter upp dem, så jag tänkte att det kanske går att torka dem för att vinterförvara dem.
Så jag skar äpplena i tunna, tunna skivor och hängde dem på torkställningen. Och väntade sedan några dagar. En mandolin hade ju dock varit fördelaktig att använda, om jag ändå ägde en ...
Tills de började se ut lite såhär.
Och då var det dags att lägga dem i en förslutningsbar burk.
Äppelskivorna har jag mestadels i müslin till frukost och det är himla gott. Så råkar ni ha mycket äpplen och inte vill göra äpplemos eller äppelmust av alltihop är detta ett tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0