Födelsedagshelgen; söndag & presenter

2015-09-26 09:24:35
Kalas och festligheter
På söndagsförmiddagen åkte jag hem till mina föräldrar ute på landet. Mamma hade hissat flaggan.
Hej hej från hallspegeln! Har för övrigt en ny kamera som är en av flera födelsedagspresenter till mig själv (hade en liten spenderarhelg för ett tag seddan och hade lite halvångest över det), men mer om det i ett annat inlägg!
Pappa hade tagit upp diverse olika goda rotfrukter plus lurig palsternacka från landet. Dessa kördes in i ugnen och åts upp tillsammans med kikärtsbiffar.
Fick, precis som varje år, årets sista ros av mormor. <3 Kom dock precis på att jag glömde kvar dem hemma hos mor och far ...
Efter middagen fick jag presenter och finsång.
Sedan åt vi svartvinbärs-cheesecake som var så himla god att det inte kan ha varit helt omöjligt att jag åt upp halva själv. Efter det började klockan bli mycket och jag fick bråttom hem.
Och utöver en dammsugare och det jag fick på själva födelsedagen, var detta vad jag fick i födelsedagspresent.
En mortel i marmor, flera bestick (mamma och mormor hade läst min blogg), korkskruvsöppnare (nu kan jag äntligen öppna alla mina vinflaskor), en bok/häfte om ekologi, en hårklämma, en äventyrsdag, pengar och en blomma (såklart av farmor och farfar). Himla fint och tack så mycket allihop. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0