Ut på landet, fira pappa och komma hem till stan med nyplockade grönsaker

2015-09-30 16:27:34
Kalas och festligheter Min Dag
I lördags åkte jag hem till mina föräldrar ute på landet för att fira pappa en dag i förväg. De skulle servera lax, så jag hjälpte till att göra en sallad med gurka, fänkål, äpple, citronsaft och olivolja. Det blev himla gött.
Jag passade på att hälsa på Ester och de andra katterna. Och gav pappa present och pratade om partiledare (bland annat) med farmor och farfar.
Så fick vi efterrätt som var supergod, men väldigt, väldigt mättande.
Ester godkände den också. Befann mig i en liten matkoma en stund, men fick sedan bråttom att hinna med saker (som att hjälpa pappa) innan det skulle bli dags att åka tillbaka till min lägenhet.
Mamma och mormor tittade igenom häften från Venedig och Israel och som mormor hade tagit med sig. <3
Jag tog på mig stövlar och gick ut för att plocka med mig grönsaker från farfars trädgårdsland. Farfar odlar de största zucchinisar jag någonsin sett och mängder av blommor.
Mormor följde med mig för att plocka blommor att sätta på släktingars gravar. Så himla fint med sol, dock blir det ju inte jättebra kort då (exempelvis är det ju svårt att se ringblommshavet och luktärterna ordentligt).
Funderade på att också plocka med mig några eftersom de går att äta, men bestämde mig till slut för att inte.
Tog istället en hel del rödbetor, några lökar och en och en annan mangold. Så nära ekologiskt det går!
Sedan fick jag bråttom eftersom vi skulle hinna köpa en dammsugare till mig innan affärerna stängde, och bråttom för att jag skulle iväg senare på kvällen. Natten slutade för övrigt med att jag var kvar på Gasquen tills de stängde (vilket ju inte riktigt hade varit planen) och fick promenera hem med en dam som hade kommit lite vilse. Bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0