4 days left to Christmas Eve!

2016-12-20 11:51:00
Min Dag
20 december och fyra dagar kvar till julafton! Göteborg är alldeles grått (bilden är från 15 december) och jag försöker skriva klart kontinuitet till nästa års projektledare i föreningen BTS, och skriva klart en inlämningsuppgift.
---
It's the 20th of December and only four days left to Christmas Eve! Gothenburg is totally grey and dull (the picture is from the 15th of December), and I try to write a document with tips to next year's project leader in the association BTS, and be done with a hand-in-task.
 
Det går för övrigt sådär med nedräkningsljuset. Glömmer ofta av att tända det, men kan ha det längre tänt när jag väl kommer ihåg att tända det.
---
I am not so good at remembering to light my counting-down-candle. But when I do, I can have it lighten for a longer time.
 
Men alla tomtar och annat julpynt är nu framme.
---
But all of my Santas and other Christmas decoration are now placed all over my apartment.
 
Julklapparna är införskaffade och nästan alla är inslagna. Julklappsetiketterna kommer för övrigt från Åhléns samarbete med Stadsmissionen förra året, och blev lite besviken över att de inte sålde sådana i år också.
---
The Christmas gifts are bought and almost everyone are wrapped in.
 
Och en sista grej, bara. (Bland annat i och med det som har hänt i Berlin, och som sker i Syrien.) Ta hand om varandra, och låt inte hat, fördomar och misstänksamhet segra. Visa att det finns kärlek och medmänsklighet. Världen behöver få veta och se det. Och om jag får önska en sak är det mer källkritik åt folket. ♥ Hoppas ni får en fin jul, vare sig ni firar den eller inte.
---
And a last thing. (Among other things because of what happened in Berlin yesterday, and what's happening in Syria.) Take care of each other, and don't let hate, prejudices, and suspicion win. Show that there is love and compassion. The world need to get to know and see this. ♥ I hope you have a wonderful and nice Christmas, either you are celebrating or not.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0