Som två tanter på Bali

2016-07-02 04:00:00
Resor - Indonesien
Igår kväll bytte vi om från badkläder till utgångsklädsel. Annie hade saltvatten kvar i håret och såg allmänt fräsch ut bara.
 
Första gången jag använde linne på kanske en månad. Fint. Och alla har klagat på att jag är blek, men det går liksom inte att bli solbränd om en bara hänger i ett labb samt har långbyxor på sig hela dagarna. Plus ligga och sola är bland det tråkigaste jag vet (kan dock bli något bättre om jag har en bok att läsa). Slutdiskuterat.
 
Sa ju att hon såg fräsch ut. Wow. Så redo.
 
Tog en "gruppbild" också, och för en gångs skull ser det ju typ faktiskt ut som att jag har pyjamas på mig och inte bara känns som det. Fint. Pyjamasmode är bland det bästa för tillfället. ((:
 
Vi hamnade till sist på Kopi Pot där de hade markerat i menyn om rätten var glutenfri och/eler vegetarisk. Drömmen, ju! Tror att min mage helt enkelt kan överleva på den här ön. Jag käkade sparris (♥) och Annie nasi goreng. Jag fick för övrigt Annies ägg och grönsaker, så att jag skulle överleva.
 
Annie fick dricka sin öl! Så vi firade nästan hennes födelsedag här. Det går dock väldigt fort att bli lite salongs när en inte druckit på ett tag eller är i ett varmt land. Har numera erfarenhet av detta.
 
Sedan käkade vi efterrätt som var så mättande att vi hamnade i matkoma och mest ville hem och bara ligga på sängen och inte göra någonting.
 
Men vi tog oss till en annan bar ändå, drack en till öl och en cider. Det blev inget svängande på höfterna för vi har upptäckt att vi har tant-tendens och tyckte det var för hög musik på alla klubbar (plus tomt). En annan tantfaktor, när jag ändå nämner det, är att vi är så stela utan att ha ansträngt oss något vidare fysiskt. Tror vi är i stort behov av redig massage och minst ett pass yoga.
 
Och det var en fredag på Bali, det. Hoppas på svängande av höfter någon annan gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0