Valborgsmässoaftonen

2016-05-05 12:07:00
Kalas och festligheter
På valborgsmässoafton mötte jag upp bland annat den här tösabiten (Nalle) för att se på Cortègen. Chalmersmössan var på (tänker att jag får ju passa på att använda den när jag nu har köpt en). Det var dock en aning kallt så Nalle fick ta på sig flera lager. Vi tyckte också lite synd om de dansare som hade lite kläder på sig (men de var duktiga!).
 
När hela paraden passerat stack jag och Nalle och handlade goda grejer. Sedan gick vi hem till Nalle och Janen och hackade och stekte.
 
Janen fixade drinkar till oss under tiden.
 
Sedan käkade jag och Nalle det här. Halloumi, potatissallad, zucchini, sparris, paprika och champinjon. Jag blev supermätt och orkade inte ens äta upp allt.
 
Då hängde vi i soffan! Här är Jannen, Nalle och jag. Tog väldigt många sådana här bilder och det här blev den bästa, haha.
 
Eddie var också med i soffhänget.
 
Efter ett tag kom Brumm och Julius, och då började vi spela spel. Lite senare byttes Brumm och Julius ut mot Bagge och Dash (efter ett litet överlapp). Vi spelade någon maffia-variant och märkte att Bagge är väldigt bra på att vara diktator. Himla mysig Valborg, ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0