Måndag, vecka 15

2017-04-10 08:15:00
Veckorapport
 
Monday, week 15
 
 
Göteborg visar sig från sitt surmulnaste sida. Mitt i natten vaknade jag av spöregn som smattrade mot rutorna så jag ett tag blev orolig för att de skulle gå sönder (kan varit att jag låg och halvdrömde och förstorade det i drömmen, oklart) och åska. Räknade i halvvaket tillstånd hur långt bort blixten var, och kom aldrig längre än till 2-3 km. Men idag är det en ny dag! Lyssnar på Säkert!/Hello Saferide och försöker vakna så jag kan bege mig till skolan snart för att pyssla och plugga.
 
---
 
Gothenburg is showing itself from the really greyest side today. I woke up in the middle of the night of pouring rain spatting on the windows and I almost thought the windows would break, and thunder. While still being between sleep and awake, I counted how far away the lightning was, and did never came as far as 2-3 kilometers. But today it's a new day! Am listening to Säkert!/Hello Saferide, and trying to wake up so I can get myself to school for fixing and studying.
 
 
Den här veckan ser jag fram emot: gå på Säkert!-konsert, ha påsklov och vila upp mig, fira påsk ute på landet, att våren sprider ut sig ännu mer nu, läsa ut en bok eller två, fika, ta promenader och simtag.
 
---
 
This week I look forward to: go on a concert with the Swedish artist Säkert!, having easter break an get a chance to rest, celebrate easter in the countryside, that the spring will spread even more, have time to finsih a book or two, fika, take walks and swim.
 
 
Solnedgång 8 april // Sunset 8th of April
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: delar av min helg, recept till någon nice matträtt, hur jag håller koll på vad jag vill läsa/har läst, och kanske något från Tallinn-besöket.
 
---
 
This week I have planned to blog about: parts from my week-end, recipe to some nice dish, how I keep on track which books I want to read/have read, and maybe something from my visit in Tallinn.
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0