En kvällspromenad längs en hamn i Pula

2017-08-05 15:12:00
Foto Resor
 
An evening walk along a harbour in Pula
 
 
 
Hade egentligen tänkt visa min förra helg när jag såg till att ha en aktivitet inbokad varje dag, men pga tidsbrist (har haft "rast" i fyra timmar, och ska snart tillbaka till jobbet) visar jag istället från en kväll i Pula. När jag snörade på mig joggingskorna, lyssnade på podcast och vandrade ner till vår hamn medan solen gick ned.
 
---
 
Had though to show you pics from my last week-end when I forced myself to have one activity booked for every day, but due to lack of time this day I will instead show an evening in Pula. When I put on my trainers, listened to podcasts, and walked down to the harbour close to our apartment, while the sun set.
 
 
 
 
Gick på några snirkliga stigar. Den stukade foten ömmade till ibland, men jag fokuserade på att det är bara att lära upp foten igen hur den ska användas.
 
---
 
Walked on paths, up and down. The sprained ancle ached from time to time, but I thought it's good for the foot the learn, again, how it should be used.
 
 
 
 
 
Hittade en övergiven trampbåt med rutschkana bland höggräset. Tycker det var något poetiskt i det.
 
---
 
Among the grass, I found an abandoned pedal boat with a slide. Think there's something poetic about it.
 
 
 
 
Det var vackert det.
 
---
 
That was beautiful.
 
 
 
Lämnade sedan hamnen och promenerade längs med en väg och färgglada hus. Blå, gul, röd, rosa, grå. Ungefär här började jag och mina resekamrater bli hungriga, så jag vandrade bort till restaurangen där vi skulle ha kvällens middag. Klart slut.
 
---
 
Left the harbour and walked along a road and colorful houses. Blue, yellow, red, pink, grey. And around here, me and my friends started to get hungry, so I walked back to the restaurant where we had the dinner of that evening. Over and out.
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0