Morotsbiffar med halloumi

2017-08-30 08:22:37
Mat och recept
 
Carrot patties with halloumi
 
 
 
En gillar ju rätter som går snabbt och lätt, den här är klar på mindre än en halvtimme. Så länge du sätter på ugnen i tid, vill säga. Och väljer en kolhydrat till som inte tar jättelång tid att tillaga, jag valde (glutenfri) couscous. Hade zucchini med fetaost till också, som jag lät vara med i ugnen de sista fem minutrarna. Receptet kommer här, varsågoda. (Originalreceptet finns här.)
 
---
 
One likes dishes made quick and easy. This dish is made in less than 30 minutes. As long as the oven got heaten in time, of course. And you chose a carbohydrate that doesn't take for ever to cook, I had (gluten free) couscous. Served it with squash with feta cheese as weill. Here's the recipe, you're welcome.
 
 
 
Till ungefär en lunch och tre matlådor (typ 8-9 biffar) behövs:
• 250 gram morötter
• En halloumiost (ung. 200 gram)
• Två ägg
• 3/4 deciliter ströbröd
• En tesked chiliflingor
• Salt, svartpeppar, olja
 
 
 
Sätt ugnen på 250 °C.
 
Riv morötterna och halloumiosten. Blanda sedan ihop alla ingredienserna, förutom olja.
 
 
 
Forma biffar och lägg på bakplåtspapper. Olja in biffarna på båda sidor.
 
Sätt in i ugnen i ungefär 15 - 20 minuter.
 
 
 
Servera och käka upp. Inte svårare än så. : )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0