Mitt musikår 2017

2017-12-16 13:23:00
Musik Tillbakablickar
 
My music year 2017
 
 
 
 
I år igen har Spoitfy sammanfattat året i musik åt en. Så trevligt. I år har jag lyckats lyssna på mer musik än någonsin. 45 103 minuter vilket är ungefär en hel månad konstant lyssnade av musik, eller två timmar om dagen.
 
---
 
This year again, Spotify has summerize the year in music for me. So nice. This year, I have manage to listen to more music then usual. 45 103 minutes, which is like one month of continously music listening, or five hours every day.
 
 
 
I år får en gissa på vem ens mest lyssnade artist var det här året. Dock aldrig svårt för mig för det är alltid Håkan H.
 
---
 
This year, one can guess which artist one have listened to most for the year. However, this is never a hard time for me since it's always Håkan Hellström.
 
 
 
Favoritlåten får en också gissa på. Åh, Every little bit hurts. Hade en sådan hang-up på den låten i samband med Baby driver, både innan och efter jag såg filmen. Och May I have this dance är så himla trevlig att bara ha på repeat i bakgruden.
 
---
 
One can also guess one's most played song. Oh, Every little bit hurst. Had such a hang-up at this song in association with Baby driver, before and after I watched the film. And May I have this dance is just so very nice to have on repeat in the background.
 
 
 
Är ju inte jätteförvånad över det här resultet. Ungefär vad jag hade väntat mig. Men är lite fundersam över vad Deep Swedish Indie Pop innebär, men tydligen är det vad jag lyssnar på, haha.
 
---
 
Am not super suprised over this result with my favorit artists, songs, and genres of 2017. More or less what I had expected. But am wondering what Deep Swedish Indie Pop means, but apparenty it's what I'm listening to, haha.
 
 
 
 
Spotify har också slängt ihop en lista med 100 av mina mest lyssnade låtar under 2017, och här är ett litet urklipp. Känns som att det sammanfattar mitt år ganska bra, ändå. Hoppas på att 2018 kommer med fler trevliga låtar att upptäcka.
 
---
 
Spotify has also created a list of my top 100 most listened songs during 2017, and here is a cut from it. Feels like this summerize my year pretty god, anyway. Hoping that 2018 will make me discover even more nice songs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0