Måndagseftermiddag på Lindholmen (och CHARM)

2017-02-11 08:35:00
Min Dag Skolan
Monday afternoon at Lindholmen (and Chalmers career fair)
I måndags fick jag inget plugg gjort som jag hade tänkt (det var mysigare att sitta och prata med Bagge, och Gürra som kom med ett fat semlor!). Så jag gick och köpte ett paket kakor och åkte ut till Lindholmen där jag mötte upp Anton istället. Vi gick hem till honom och drack te och åt kakor.
---
Last Monday, I made no progression in my study plans as I had though (it was more cosy to talk with Bagge, and Gürra who came with a plate cream buns (semla)!). So I went to store and bought a package of cookies and took the bus to Lindholmen where I met Anton instead. We went to his place and ate cookies and drank tea.
 
Och här är han ju: Anton. Vi gick ut på promenad längs med vattnet och jag hade kanske egentligen lite för lite kläder på mig för havsblåsten.
---
And here he is: Anton. We went out for a walk alongside the water, and it might have been so that I didn't wore enough clothes to keep warm in the offshore wind.
 
Vi pratade om att dansa ute, skolprojekt och historier från våra resor runt om i världen.
---
We talked about club dancing, school projects and stories from our trips around the world.
 
Efter ett tag blev vi hungriga, så vi gick och köpte sushi att ta med och gick tillbaka hem till Anton. Jag behövde sedan ta en buss hem för att inte missa min tvättid.
---
After a while, we were hungry and therefore bought take-away-sushi which we brought back to Anton's place. Later, I needed to take a bus home to not miss my washing time.
 
Tisdag // Tuesday
I tisdags hängde jag på CHARM, Chalmers arbetsmarknadsmässa. Hade förkylning i kroppen, så hakade på Anton (en annan, hehe) som var pratglad. Fick ändå pratat en del med framtida arbetsgivare, och försökte fråga runt efter exjobb. Tog såklart också några pennor, saltkar, tamponger, godis och annat. Sedan gick jag hem och lade mig i soffan tills Wille plingade på.
---
Last tuesday, I was at Chalmers career fair (CHARM). I felt a cold coming up, so I followed Anton (another one, hehe) who was more talkative. Talked with some future employers, and tried to ask for master thesis. Of course, I also took some free stuff such as pens, salt, tampoons, and candy. Afterwards, I went home and layed in the sofa until Wille knocked on the door.
 
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0