Jag hämtade ut ett paket

2017-06-18 11:27:57
Böcker Min Dag
 
I collected a parcel
 
 
 
I fredags var jag på mitt jobb en kort stund för att säga hej och få lite ordning på saker och ting innan jag börjar nästa vecka. Passade på att hämta ut ett paket från posten när jag ändå var ute och cyklade. Är så himla trevligt att hämta ut paket och få öppna det. Lite som att låtsas att en fyller år men har betalat presenten själv. Som ni ser innehöll det här paketet någon form av bok/böcker, ingen idé att hymla med det.
 
---
 
On Friday, I spent a short time on my job to just fix things so everything is in order when I start next week. Also took the time to collect a parcel at our grocery store, since I anyway was out bicycling around. It's so pleasant to collect parcels and get to open it. Kind of like pretending it's my birthday even though I payed for the content myself. And as you might can see, this parcel contained some sort of book/books. No meaning of prevaricate that.
 
 
 
1, 2, 3, 4, 5 böcker. Är för tilfället mest sugen på att läsa The handmaid's tale efter att jag har läst ut Min fantastiska väninna (som jag alltså läser just nu). Vill läsa ut Atwoods bok innan jag ser serien, för att sådan är jag.
 
---
 
1, 2, 3, 4, 5 books. For the presence, I'm most eager on reading The handmaid's tale after finish reading My brilliant friend (which, with other words, are the book I'm currently reading). Want to finish reading Atwood's book before I watch the series, since that's how I am.
 
 
 
Men är även pepp på de andra fyra, och alla andra olästa böcker jag har tagit med mig till landet. Har ju t ex Ett litet liv med mig men som Wille har varnat mig för innehåller ett antal skärscener så jag får helt enkelt se om jag kan lyckas ta mig igenom den överhuvudtaget. Den som läser och lever får se, hoho.
 
---
 
But are also eager on reading the other four books, and all the unread books I have brought to the countryside. For example, I have brought A little life but which my friend Wille have warned me of since it contains some scenes with cuts so time will tell if I finish reading it on the whole.
 
 
 
Har för övrigt mestadels trevligt och pälsigt sällskap när jag sitter vid datorn eller med en bok. Elsa-Sara är lite förbryllad över att det sover en person på hennes sovplats nu. Men jag tror vi kan lyckas komma överens. Hon får ha den på dagen, jag tar över på natten.
 
---
 
By the way, I mostly have pleasant and furry company while I'm sitting by the computer or with a book. Elsa-Sara is a little bit confused that a person also is sleeping at her bed now. But I think we can come along. She has it during daytime, and I take over by the night.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0